Forum www.yezi.fora.pl Strona Główna www.yezi.fora.pl
Klasa 3c
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zunifikowane jednostki cieniujące (Unified shaders)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.yezi.fora.pl Strona Główna -> Nowości na rynku komputerowym
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Trzmiel
Gość






PostWysłany: Nie 21:12, 06 Sty 2008    Temat postu: Zunifikowane jednostki cieniujące (Unified shaders)

Dotychczas rdzeń karty graficznej składał się z osobnych jednostek Pixel Shader, Vertex Shader TMU oraz ROP. Weźmy dla przykładu GF’a 7900, który ma 24 jednostki Pixel Shader tyle samo TMU, 8 jednostek Vertex Shader oraz 16 jednostek ROP. Taki układ jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla gier nie tylko dzisiejszych, ale tych budowanych za pomocą technologii znanych sprzed kilku lat. Karta prezentuje odpowiednią wydajność zarówno w nowych aplikacjach jak i tych nieco starszych. Jeśli jednak sięgniemy jeszcze dalej w przeszłość to zauważymy, że kiedyś jednostek Pixel Shader oraz Vertex Shader było mniej – chodzi nie tyle o samą ich bezwzględną ilość, lecz o stosunek względem ilości TMU. Te ostatnie są odpowiedzialne za nakładanie tekstur, które to były głównym budulcem scen w grach sprzed kilku lat. Dziś jest inaczej. Tekstury stają się jednym z pobocznych metod tworzenia sceny. Oczywiście błędem byłoby stwierdzenie, że ich już nie ma, gdyż występują i to w całkiem dużej ilości. Niemniej jednak ilość wykonywanych programów Pixel Shader (zadaniem ich jest przede wszystkim oświetlanie sceny, czyli cienie rzucane przez obiekty) stale rośnie stając się dziś najbardziej pracochłonnym zadaniem z punktu widzenia karty graficznej. Właśnie z tego powodu dzisiejsze karty graficzne mają tak duże ilości jednostek Pixel Shader, a i każda z nich jest na tyle skomplikowana i jednocześnie wszechstronna, że z powodzeniem możemy mówić o tym, że są one bliskie możliwością typowych jednostek wykonawczych w procesorach firmy Intel czy AMD.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yezi
Administrator



Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrówka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:43, 07 Sty 2008    Temat postu:

LOL

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Trzmiel
Gość






PostWysłany: Pon 16:27, 07 Sty 2008    Temat postu:

To je więcej niż LOL to je git bo często ci brakuje sherderów np. jak grasz w crysis a w grze jest południe. Każdy element rzuca cień a pixele sie marnują i gra ci się tnie. A jak masz tę technologię tak karta ma cały czas 100% wydajności.

Ostatnio zmieniony przez Trzmiel dnia Śro 21:36, 23 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Trzmiel
Gość






PostWysłany: Śro 21:37, 23 Sty 2008    Temat postu:

a w nocy na odwrót sherdery się marnują.....
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.yezi.fora.pl Strona Główna -> Nowości na rynku komputerowym Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin